A nyár valódi sikerszériája lehet az Under the Dome-ból, aminek ezek után (olyan erővel sújtott le a sorozatvilágra, ahogy a búra a pilotban erre a tehénre) minimum 2 évadra be van biztosítva a jövője! Tegnap emlegettem ugyebár, hogy az Amazon részenként 750 ezer USD-ért vásárolta meg a projectet, hogy már 4 nappal a CBS-es sugárzás előtt árulhassa az új epizódokat a neten. Na, ez még mind semmi. Először is: a szériát mintegy 200 ország piacára adták el, már a pilotot megelőzően (nálunk a TV2 csapott le rá!).
Ráadásul most kiderült, hogy a pilot már az adás közbeni reklámok nélkül is (!) visszahozta a széria teljes első évadának költségvetését a maga 13,53 millás (!) nézettségével. Ez persze Stephen King vagy Spielberg brand-értékű nevén, a témán és a sorozat rendkívüli hype-ján túl annak is köszönhető, hogy országos adón ment, a lehető leginkább kitűntetett műsorsávban – de ne legyünk ilyen ünneprontók.
Elvégre nyáron általában nincs sok élet a sorozatvilágban, s ilyen erős premierekre aligha akad példa – akkor is többnyire reality-kről és vetélkedőkről mondható el, hogy képesek rendkívüli mutatók produkálására. Drámasorozat azonban aligha. Egészen pontosan Drew Barrymore debütprojectje, a 2000 Malibu Road óta nem.
Az pedig 1992-ben startolt!
(Azért is mellékeltem a képet, hogy lássátok, hogy ez mennyire nem tegnap volt!)
- Szöllő -