20. TITANIC FILMFESZTIVÁL
Ajánló:
"Buddhista" noirnak nevezi Ratanaruang Pen-Ek rendező A fejlövést. De valójában annak a nehezen emészthető halálközeliséggel való cinikus kacérkodásnak a folytatása, ami már az Utolsó élet az univerzumban is volt. Noha meglehet van valami noiros, ahogy a rendezői rossz életű női főszereplői (az Utolsó élet az univezumban Sinitta Bonyasak játszotta Noija, egy sztriptíz bárban dolgozik, A fejlövés Chanokporn Sayoungkul formálta Tiwája Joy néven strichelésből él meg) az elmúlás árnyékában (ami A fejlövésben a halállal is végződik) előássák magukból azt a naiv szerelmest, aki az évek során úgy tűnt elveszett. Az ebből adódó rezignáció, a férfi főszereplő tett és tétlenség közötti himbálózása és az alvilág folyamatos begyűrűzése adja azt a sötét életérzést, amit Ratanaruang tudata leszűr a noirból. Néha úgy érzem ő lepődik meg a legjobban, amikor férfi főhőse a film végéig életbe marad. A fejlövés ezúttal Keanu Reeves thai hasonmásaként ható Chaiyanam Nopachai formálta Toi nevű bérgyilkos történetét meséli el. A férfit, aki korábban rendőr volt a korrupt rendszer kényszeríti bele, hogy szakmát váltson. Azonban egy rosszul végződő akcióját követően, mely során golyót kap a fejébe élete teljes fordulatot vesz. Azonban rá kell döbbennie, hogy mostani megbízói sem jobbak, miközben múltbéli áldozatának fia is bosszút akar venni.
osztályzás: 5/4