A szuperhősöknek [és a róluk szóló blockbustereknek] egy újabb fő gonosszal kell szembenézniük az amerikai mozikban: még pedig az emberek egyre csökkenő filmszínházba járási kedvével [hangsúlyozom nem a szuperhősös "műfajból" lett elegük]. Bár még idén februárban is megesett az amerikai jegyeladási bevételeken az a történelmi csorba, hogy 650 millió dolláros bevétellel a kínai box office jobban szerepelt [amerikai a második helyen végzett 640 millió dolláros bevétellel]. De a mélypont kétségtelenül a tavalyi év volt. 2015 [a bevételeket húzó] képregény filmes dömpingje már bizakodásra ad okot.
A stúdiók válság kezelése vajmi keveset változik: a Marvel az elkövetkező 4 évre 11 szuperhősös filmet tervezett be [a többi stúdióval együtt kábé 25 szuperhősös történet fog a mozikba kerülni]. A Warner Bros. is rá fog kapcsolni a DC képregény univerzum építésére. Már idén két film fog a moziba eljutni: a Batman v Superman: Dawn of Justice és a Suicide Squad. 2020-ig, pedig minden évben hasonlóan fognak tenni. Ahogy láttuk a korábbi történetekben már kicsit komorabb, realisztikusabb világot elénk tárva.
Az már más kérdés, hogy a blocokbuster "meteoreső" mennyire fog jót tenni a kisebb stúdiók nem annyira látványos [, alacsonyabb brüdzséjű] filmjeinek. Bár Edward Norton szerint rengeteg jó film született [felsorolja David Fincher Holtodiglanját, Wes Anderson Grand Budapest Hoteljét és Richard Linklater filmjét, ahogy egy Oscar díjas film szereplőjétől illik...]. De épp a Birdman vonatkozásában megfogalmazott box office [és a díjak] tanulság volt, hogy 2014-ben a szokatlan megoldásokat bevétellé és sikerré lehet transzformálni. Reménykedjünk a legjobbakban...