Az idei évben nem voltunk elkényeztetve szuperhős filmekkel (úgy összességében mozifilmekkel nem). De tegnap végre időutazást tehettünk 1984-be (no nem teljesen a George Orwell által megálmodott univerzumba), lássuk az erről készült úti beszámolót...
1984, máshogy...Miért épp 1984? A film készítők abbeli ambíciója, hogy az elnyomásról újat tudnak számunkra mondani jelenik meg a cím választásban, ami egyértelmű utalás George Orwell hasonló című regényére. Dacára a Hollywood-i körítésnek értelmet is kap a dolog, miután a szuperhősnek itt is egy zsarnokot kell megfékezni, amely azonban nem emlékeztet a 20. századi önkényuralmi rendszerek rémére. Ugyanis bárki kinyilváníthatja a vágyait és a film feje tetejére állított valóságában azok kívánsággá válnak, VOLTAKÉPP a fogyasztói társadalom és az önigazoló (vélemény) buborékok pokla elevenedik meg előttünk. Nagyon erős példát mutat arra, hogy a vágyaink hogy torkollnak katasztrófába...
A szuperhős, máshogy...Rengeteg olyan lehúzó kritikát olvastam a filmről előljáróban, hogy egy szuperhősős filmhez képest kevés benne az akció, CGI. A DC, MARVELL univerzumban számomra a DC volt a sötétebb tónusú, a valósághoz közelebb álló képződmény. A DC, MARVELL univerzumban sokunk számára a DC volt a valósághoz közelebb álló, sötétebb tonusú karakterektől és történetektől hemzsegő alternatíva. A Christopher Nolan-féle BATMAN újra gondolások, az ÖNGYILKOS OSZTAG, legújabban pedig a JOKER. Mind, mind a pszichiátraiai osztályok rideg valóságából eredő történetek. Próbáltam magamban felidézni olyan MARVEL PRODUKCIÓT, ami a karaktereket állítja előtérbe és az akció pedig a mellékszál, de rájöttem, hogy nem fog menni. De maga WONDER WOMAN karaktere is (aki jobban emlékeztet engem egy felturbózott Lara Croftra, melyhez mérten már a repüléses jelenetek is túlzóak voltak), és a történet is, amely a maga hevenyész módján próbál valamiféle emberiség megigazulás történet lenni nem hagy helyet a vizuális megoldásoknak.
HGD- 5/4
Kövess be minket fbn is, hogy időben értesülj a legfrissebb posztokról.