20. TITANIC FILMFESZTIVÁL
Ajánló:
Mary Elizabeth Winstead Kate Hannaht formálva elővarázsolja ugyanazt a sápkóros tanár figurát, amit Ryan Gosling játszott Dan Dunneként Ryan Fleck Fél Nelsonjában. De amíg Dan esetén tanítványaival való kapcsolatában jön át, hogy kerülgeti a felelősségvállalással járó felnőtt létet, addig a Szárazon fiatal házaspárja a film elején úgy viselkedik, mintha a "főiskolás éveikben felejtették" volna magukat: amit meg tudnak tenni, mert megvan a lakás (amit az Aaron Paul formálta lézengő férje, Charlie Hannah szüleitől kaptak), Kate munkahelyén, pedig nincs olyan nagy hajtás, hogy ideig-óráig ne maradhasson rejtve az ivási problémája. A filmbéli feszültség a Neil Armfield rendezte Dan (Candy Heath Ledger) és Candy (Abbie Cornish) házaspárjához hasonlóan a meggondolatlan fiatalok életviteléből és a házassággal járó felelősségvállalásból származik itt is (Charlie "elhiszi" magáról, hogy ő dolgozott meg a házukért, vagy erőtlen próbálkozásában felesége támogatására). Így hathat olyannyira józanítóan a Nick Offerman formálta Dave Davies obszcén közeledése Katehez. A nő ivással való felhagyása, pedig parabolája az önállóságának megtalálására. Bár az indie filmekre jellemző megjelenítés akár még érthető is lehetne a film szándékából szemlélve, azonban. nem tudok felülemelkedni a forma elidegenítően hatásán.
Írta: Holp Gábor Dávid
osztályzás: 2/5