Megérkezett a sorozat, amelynek a Netflix látatlanban olyan sok bizalmat szavazott, hogy már az első szezon netre való (webes adóról van szó, ugyebár) feltolása előtt berendelte a másodikat: az Orange is the New Black a bajszos Jason Biggs börtönőrrel – tudjátok, ez milyen röhejesnek találtam, minthogy drámáról van szó. Weeds ide vagy oda, Jenji Kohan showrunner-nek nagyon fel kell kötnie a kisgatyát ahhoz, hogy nekem ez a cucc tessék – eddig ugyanis minden promóanyag csak az eredendő bizalmatlanságomat növelte. Ennek ellenére teszek majd vele egy próbát, mert, ha elsőként a Netflix amúgy oly kiváló anyagai közül ezt szapulni is fogom, legalább tudni akarom, miért teszem majd.
És itt a legújabb skandináv krimi-feldolgozás is! Az FX-es The Bridge a mexikói határ a mozgókép szempontjából oly enigmatikus helyszínnek számító forró vidékén játszódik majd – a helybéli Damian Bichír és a „nemzetközi” Diane Krueger érdekes párosával. Az anyag előttem a promók és egyebek dacára is abszolút terra incognita-ként áll, s így nem kísérelném meg előre prognosztizálni, hogy milyen minőséget hozhat majd – de az biztos, hogy ha bejön, nagyon be fog jönni. És az FX brandjével ellátott munkákat általában nem arról ismerni, hogy nagyon tragikusra sikerednének.
Az első kritikusi vélemények alapján igazi mindfuck-nak ígérkezik a FOX-on amúgy majd csak szeptember 16-án startoló Sleepy Hollow, amely ugyebár kicsit megkavarja a klasszikus, Tim Burton által már egyszer zseniális és szerzői módon parafrazeált Washington Irwing regény univerzumát, némi időutazással és egyéb misztikummal. Az eddigi promóanyagok túlzás nélkül izgalmasnak nevezhetők - a „keep calm and don’t loose your head” bennfentes poénján pedig kb. tíz percig röhögtem, annyira telitalálat. Bár a széria is az lenne! A Hemlock Grove két évada közti szünetre ugyanis nagyon hiányzik már nekem egy olyan anyag, ami a mindfuck-ot és a misztikumot ügyesen és sajátosan keveri.
- Szöllő -