3_2.jpg

Pár hete írtam a Chritic’s Choice jelöltjeiről. Annak az eredményhirdetése még egy kicsit arrébb van – addig azonban lássunk párat egy másik, immár 1985 óta minden évben megrendezésre kerülő amerikai sorozatos szpartakiád győztes helyeiért indulók közül. A Telvision Critics Association, azaz TCA kevesebb kategóriával és indulóval dolgozik – de most sem fogom az összeset felsorolni. Csak csemegézek, mazsolázgatok. Szolidan, apró megjegyzéseket fűzve az egyes tételekhez.

(Ebben a díjban egyébként az a vicces, hogy nem választják külön a színészeket és a színésznőket – egy kategórián belül együtt versengenek!)

Az év műsora

4_2.jpg

The Walking Dead – AMC – Hát, szerintem nem. Ez most nem volta z idei év legjobbja. Ilyen jelöltek mellett szerintem TWD most labdába sem rúghatna… 

Game of Thrones – HBO – Az új évadot még nem láttam, de ha olyan jó, mint az eddigiek – én ennek a győztesként való kihozása miatt sem csapnék oda Robert király pörölyével… 

Breaking Bad – AMC – Díjazzuk sz*rrá a BB-t, Én ebben is benne vagyok (főleg, mert az utolsó szezonja közeleg!)… 

The Americans –FX – Számomra biztos befutó egy ilyen választáson. Az év egyik legdurvább meglepetése, minden szempontból (végre egy hidegháborús széria, ami ráadásul a ’80-as dekádban játszódik, és még plusszba’ ennyire minőségi is!)…

House of Cards – NetflixVote for Underwood! Csakis a HoC lehet a győztese egy ilyen választásnak, csakis Beau Willimonék érdemlik meg igazán ezt a díjat, senki más. Nem csak az indulók közül, hanem 2013 összes eddigi újonca közül!

Dráma

5_1.jpg

Mad Men – AMC – A The Americans-t, a Game OF Thrones-t, meg a Walking Dead-et ebben a kategóriában is. A Mad Men-t  ezért aztán duplán is kiemelném most. Főleg, mert a legújabb szezonja egyelőre még korántsem részesült akkora díjesőben, mint az előzők. Egyelőre. 

Komédia

 6_1.jpg

The Big Bang Theory – CBS – Mi olyan jó a TBBT-ben mostanában, fel nem foghatom. Ebből is muszáj lesz pótolnom a két hiányzó évadot? Mert akkor morcos leszek… 

Louie – FX – Louie a király, díjazzuk sz*rrá őt is. Pláne, hogy magyar. (Na jó, csak részben, de most nem ez a lényeg…)

Parks and Recreation – NBC – Én ismét csak nekik ítélném a díjat. Egyértelműen ők voltak a legeslegjobbak az idén. A krém krémje, a minőség minősége. Bár, ha az Arrested Development új szezonjából a többi rész is olyan lesz, mint az első volt, jó kis trónkövetelő lehet belőle… 

Új sorozat

7_2.jpg

Elementary – CBS – Az új BBC-s Sherlock Chumberbatch-csel és Freeman-nel annyira jó, hogy megmondom őszintén, az Elementary-hoz nem volt túl sok kedvem eleddig. Johnny Lee Miller és Lucy Liu is remek színészek amúgy, szeretem is őket, meg minden – de akkor is várok még ennek az anyagnak a pótlásával.

Orphan Black – BBC America – Az ebben a kategóriában szintén jelölt HoC-on kívül én csakis az OB-nek lennék hajlandó díjat adni. Számomra hihetetlenül felemelő élmény volt ez az első évad, és máris súlyos elvonási tüneteim vannak…

Tévéfilm, minisorozat vagy különkiadás

8_1.jpg

American Horror Story: Asylum – FX – Pazar. Mint minden, amit Bryan Murphy eddig kiadott a vézna kis kezei közül. Díjakat neki, százat, ezeret!

Downtown Abbey – HBO - Mindenki ezt az anyagot dicséri, pedig – én anno láttam a pilotot, és azt mondtam: majd, valamikor folytatom. És azóta sem folytattam. Tudniillik ennyire nem voltam motivált DA-ügyileg – holott nagyon is szeretem a kosztümös dolgokat… És akkor most mégis felteszem a rettegett kérdést: Ist das so gut?

Rectify – Sundance Channel – Igen, kétségtelenül a Rectify szolgált rá az egyik legnagyobb elismerésre az újonc szériák közül. Megrázó, katartikus és tökéletesen felépített anyag. Megvan az esélye, hogy remekmű legyen belőle – de ne siessük el az efféle titulusokat…

Színész (dráma)

9_1.jpg

Vera Farmiga – Bates Motel – Ahogy a Defiance-ben mondanák: stakho! (Ez csúnyát jelent.) Ő jó volt? Tényleg? És ez a sorozat jó? Én semmi érdekeset nem fedeztem föl sem egyikben, sem másikban… De tessék meggyőzni az ellenkezőjéről!

Matthew Rhys – The Americans – Remek színész, kiválóan hozta ezt a karaktert, de most mégsem ő az az igazi, nagybetűs JELÖLT... 

Tatiana Maslany – Orphan Black – Hát persze! Én megmondtam! Ezt a díjat csakis ő érdemelheti – hihetetlen, amit ő nyújtott és az, hogy ezt más is elismeri, igen nagy öröm nekem. Szóval: TM for the win!

Színész (komédia)

10_1.jpg

Louis C. K. – Louie – Na, ki a király? Na, ki a király? – Csak, és kizárólag ő. A többi ebben a kategóriában jelölt színész nem üti meg ezt a mércét és igényességet (bocsi, Amy Phoeller…), amelyet Lois a saját projectjeibe visz. És, mint mondtam, ő magyar is, szóval…  

- Szöllő -

Címkék: sorozat hírek

A bejegyzés trackback címe:

https://borostaszerint.blog.hu/api/trackback/id/tr125356831

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása