Már az Ízek, szerelme, imák tanulsága is az volt, hogy bármerre is van a hősnője boldogsága az sejthetően több ezer mérföldre lesz a történetbéli kezdőpontjától. Cselekménye kétségbe esetten fejlődési folyamatként igyekszik bemutatni az utat, amit női karaktere jár be odáig, hogy testét jóleső mód elernyessze az elégedettség. A Vadon [Reese Witherspoon játszotta] főszereplőnője is eme (ki)útkeresők sorát gyarapítja. A Cheryl Strayed életrajzi töltetű könyvéből készült film a 26 éves korára az élete mélységeit [drog, céltalan szex] megjáró, fiatal nő 1100 mérföldes vezeklő tisztító útjáról szól [a mexikói határól a kanadaiig].
Amíg az Ízek, szerelmek... elég feltűnő mód az egész világot a Julia Roberts játszotta főhősnő pszichológiai gyógykezelésének rendeli alá, addig Cheryl (R.W.) sétája visszafogottabban tesz ugyanígy (híján az Út a vadonba Christopher McCandlessjének [vagy épp a másik példájául szolgáló 127 óra Aron Ralstonjának] minden emelkedett gondolatától). Mert ne csapjon be a flashbackek sora: a fiatal nőt anyja korai halálában az rémíti meg, hogy [az ő felfogása szerint] nem is különbözik annyira tőle (a Lauren Dern játszotta karakter egy szóval összefoglalható: önfeláldozás). A történetek férfi főszereplőikkel sem akarnak szembeötlő mód mit kezdeni: a hősnők szabadulni igyekeznek tőlük [mindketten hátra hagyják korábbi társukat], de igazából nem tudnak [az Ízek, szerelmek... hősnője a szerelmet választja, Cherlynek párja a pihenő helyeken csomagokat hagy hátra].
Az elmúlt években nem csupán Jean-Marc Vallée hősnője indult hosszú sétára. 2013-ban a Tracks című filmben Mia Wasikowska karaktere szelte át teve karavánnal az ausztrál sivatagot. De annak hősnője egy egészségesebb önképpel bírt: hónapokig készült az útra [szembe Cheryllel, aki a történet elején még a hátizsákjával is alig tud megbirkózni]. Amíg Robin Davidson (M.W.) egy erős nő, aki helyén kezeli a kapcsolatát a fotóssal (Adam Driver), addig Cheryl útja során a férfiaktól többször is fenyegetve van.
Amíg hősnője fokozódó fizikai megterhelése a Minden odavan férfi szereplőjét juttatja eszembe, addig a cselekmény egy az egyben az Út a vadonba az utazás során szereplője amerikai társadalommal való kölcsönhatásában és a romantikus természet szemléletében. A trackbackek sora és az utolsó 10 perc pedig a 127 órára emlékeztet. De, amíg a szikla alá szorult hegymászó története egyetemes értékkel bír (élni akarásról, az érzékelés újbóli felfedezéséről), addig Vallée története fájdalmas mód nem képes túllépni a korlátjain. Witherspoon feleslegesen töri magát Vallée eme filmje elmarad a Mielőtt meghaltam mélységétől...
Kövess minket facebookon!
5/3
(HGD)