before-i-go-to-sleep.jpg

Bár bevérzett szemekkel bámul rám Nicole Kidman, nem fogok kertelni a film unalmas (főleg, hogy folyamatosan kénytelenül Christopher Nolan Mementójához hasonlítgattam magamban). Az Amnézia a "pszichiátriai" thrillerekre jellemző sterilizáló módon ábrázolja a házastársi kapcsolatban rejlő legnagyobb félelmeket (a másik ember félre ismerése, a kiszolgáltatottság): az anterográd amnéziás Christine/Kidman minden reggel felébred egy számára ismeretlen férfi, Ben/Colin Firth mellett, aki a reggel végére meggyőzi őt arról, hogy a férje). A polaroid, ami a Mementó Guy Pearce számára az igazság megismerésének elengedhetetlen kelléke, itt csupán egy falra ragasztott képes album, ami révén Christinenek még csak gondolkodnia sem kell úgy kreálhatja meg az őt körülvevő világot (elismerem imponáló a kép, ahogy az amnéziás Christine a kiszolgáltatottságot jelképezendő meztelenül áll a képek/az "élete" előtt). Ben maga is igyekszik a táblára felírt napirenddel elterelni a nőt az önálló gondolkodástól.

before-i-go-to-sleep-nicole-kidman-37276274-960-407.jpgA Kidman formálta karakter bele is menne ebbe a kényelmes szerepbe, ha dr. Nasch/Mark Strong nem hívná fel őt nap, mint nap, hogy figyelmeztesse a cipős dobozban rejtőző digitális kamerára. Erre a kütyüre rögzíti Christine a lefekvés előtt a gondolatait/"a nyomozása eredményét", hogy a ne felejtődjön el az az elalvással. A feszültség nyilvánvalóan abból eredne, hogy a két férfi közül az egyik hazudik neki (és ellentmondásba keveredve magát buktatja majd le előtte). Azonban a (még csak nem is szerelmi) háromszögben egyedül C. Firth alakítása említésre méltó (SPOILER annak ellenére, hogy az első perctől sejthető Ben "szerepe" a filmben). A többi "érdekes", Christinet terelő körülmény: a halott fia, a szem elől tévesztett barátnő mind, mind nincsenek kellően előkészítve. Így a rendezés nem látszólag nem hagy megválaszolatlan kérdést, de nem is éri el, hogy mélyben lévő dolgokra kérdezzük. A film megbocsájhatatlan hiányossága, hogy Kidman karaktere a nézőhöz képest túlon túl későn jön rá (szemben a Julia Roberts formálta Sara/Laura Burney-jel), hogy egy ágyban fekszik az ellenséggel.

5/1

(HGD)  

Címkék: thriller dráma 5/1

A bejegyzés trackback címe:

https://borostaszerint.blog.hu/api/trackback/id/tr696968291

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása