21 nappal később 1.

 2013.08.30. 21:30

21 nap alatt (egy hét, és meglett volna a legendás filmcím) azért sok mindent összenézhet az ember, még ha nincs is nete, s csupán kávézókban vagy haveroknál töltögethet. Nekem azért nem volt olyan sok időm, mert seregnyi – és tényleg, túlzás nélkül mondom, seregnyi – teendőm adódott a nettelenség kemény napjai alatt – esküvőtől bojlercseréig, ami a csövön kifér.

21nap_00.jpg

De még így is szinten tudtam tartani magamat néhány projecttel, ami határozottan örömteli fejlemény. Ezekről adok most (és a következő napokban) számot. Persze nem napi bontásban – lusta is voltam számon tartani, hogy melyik napon mit néztem éppen. Inkább tematikusban. Hogy ez mit jelent, azt kiválóan megszemlélhetitek a továbbiakban (és a holnap érkező második etap során).

A búra alatt a helyzet változatlan – Under the Dome

21nap_01.jpg

Az Under the Dome szép új világában nem sok minden történt augusztus eleje óta. A titokzatos képződmény alatt rekedt kisváros lakossága egyre furcsább események szemtanúja, de ez nem késztet jóformán senkit arra, hogy végre elfogadható, árnyalt motivációjú karakterré váljon (kivéve talán Junior-t, aki egyre furcsább és egyre érdekesebb figura, és már korántsem tűnik olyan elmebetegnek és irritálónak, mint korábban).

21nap_02.jpg

A széria legnagyobb erénye még mindig a történetvezetés és az egyre differenciáltabb atmoszférateremtés. Legnagyobb hátránya pedig, hogy néha kicsikét ostoba. Hátha kinövi…

A híd túl messze van – The Bridge

21nap_03.jpg

Abbamaradtam a második epizódnál az USA és Mexikó közt feszülő határhíd környékén játszódó skandináv remakiként egzisztáló The Bridge-dzsel – talán, mert arra a délutánra emlékeztet, amikor megkezdődött 21 napos kálváriám (nehogy már komolyan vegyétek ezeket a sirámokat, direkt túldramatizálom), hiszen akkor pusztult el a vinyómmal együtt egy teljesen kész kritika, amelye neki szenteltem, s amit már csak fel kellett volna lőni és passz. Ahelyett, hogy azt újraírnám, most csupán azt emelem ki – határozottan alakul ez a sztori. Lassan építkezik, komótosan pakolgatja egymásra az építőkockákat, de a motivációk mélysége már a második epizódban is érzékelhető volt, és, a jó kritikusi és laikusi vélemények tükrében nagyon úgy tűnik, hogy azóta még csak erősödött. A karakterek különösen markánsak ebben az anyagban – Demian Bichir és Dinae Krueger kettőse egyenesen meggyőző.

21nap_04.jpg

Remélem e szériával is minél előbb a pótlás közelébe kerülök, de most tényleg töméntelen anyag szakadt rám, úgyhogy ne várjatok tőlem túl sokat e tekintetben (sem).

Már nem izgat a használt tamponban turkálás - Orange is the New Black

21nap_05.jpg

Lehet, csak immunissá váltam rá, de az Orange is the New Black legzavaróbb tényezője, a sorozatbéli női börtön szemetesében való rendszeres turkálás, valahogy most már nem tud zavarni. Ám itt nem csak immunitásról van szó – annál sokkal többről. Ugyanis a széria továbbra is határozottan kiváló, és meglehetősen kidolgozott. Hiába a Netflix-qualität egyszerűen nagyszerű, és ezen, úgy tűnik, semmi sem változtathat. Az meg már tényleg csak hab a tortánt, hogy Taylor Schilling rettentően aranyos, a mellékkarakterek tényleg erősek, s a kettős flashback-szerkezet, amit pilotkritikámban már szétdícsértem, továbbra is nagyon jól működik.

21nap_06.jpg

Ez az anyag remek elegye a sajátos humornak és a sajátos drámának. Tényleg nincs még egy ilyen sorozat. A pilotban már úgyis megmondták, hogy ez nem az OZ lesz, és lám…

Cassie - Skins: Pure

21nap_07.jpg

Már csak Cook adagja van hátra. Mármint a Skins legújabb, utolsóként aposztrofált szezonjának duplaepizódjai közül. Cassie tehát végre megvan. Mármint az ő nagy cameo-ja, amire ugyebár nagyon vártam, mert én anno, a korábbi szezonokban, nagyon szerelmes voltam Hannah Murray karakterébe. Az írók rettenetesen jól tették, hogy bátrat léptek – hősnőnk már nem anorexiás (legalábbis nem orvosi mértékben) és többé nem mondja azt, hogy „oh lovely” (hazudnék, ha azt mondanám, hogy kicsit sem hiányzott ez utóbbi körülmény).

21nap_08.jpg

Meglátszanak rajta az eltelt évek és ennek nagyon örültem – erővel és melankóliával teli volt ez a két epizód. Alig várom, hogy részletesebben is írjak róluk. Hamarosan sort kerítek erre, ígérem.

Skins season 5 befejezés

Vérszemet kaptam. Annyira tetszett a Pure első része, hogy úgy döntöttem – kizárt, hogy ne folytassam a korábbi szezonokat ott, ahol abbahagytam. Így végül döntöttem: ledarálom a hiányzó három epizódot az ötödik etapból. Korábban itt sokalltam be a sorozatra – most meg szinte faltam a szóban forgó adagot. Tényleg jó volt – nem tudom miért, de most sokkal jobban tetszett, mint két évvel ezelőtt.

21nap_14.jpg

Szép egyenletes volt a szezonzárás, hibát nem találtam benne, és még az új karakterek is kedvelhetőek voltak. Nem tudom mi történt, még én is keresem a válaszokat…

Potyogó álmennyezet - Falling Skies

21nap_09.jpg

Tévés tempóval haladtam a Falling Skies redarám esetében. Szó szerint – ugyanis ott tartok, ahol most a Viasat 6. Nem jutottam előbbre. A hangulatom folyamatosan hullámzó, ha errl az anyagról van szó – az egyik epizóddal maximálisan elégedett tudok lenni, de aztán jön egy másik, és akkor meg már nem olyan faintos minden. Megint sok a családi összeborulás, megint sok a nyál. Ha darkosabb lenne ez a széria, akkor falnám igazán. Mint a Walking Dead-et. Na, az a nekem való. Érkezik is hamarosan az új szezon, alig bírom kivárni.

21nap_10.jpg

Lehet, hogy a posztapokaliptikus elvonási tüneteimet enyhítettem csak ezzel a redarával, amíg erre nem kerül sor? Ha így volt, ha nem – ha belevágtam, előbb-utóbb végigcsinálom ezt is. Pedig még hol van a Game of Thrones, meg a Homeland, jesszusom… És már itt a szeptember…

Amitől rettegtem… - Archer a magyar tévében

21nap_11_1.jpg

Ok, ezt nem hagyhatom szó nélkül. Már, amikor elkezdtem nézni minden idők legbetegebb kémes szériáját – ami ráadásul animált – úgy két-három esztendővel ezelőtt, már tudtam, hogy eljön az a nap, mikor leszinkronizálják. És rettegtem azt, mert tudtam, hogy bele fogok nézni, és nem fogom tudni abbahagyni – pedig kínszenvedés lesz. Igen, mert annyi a lefordíthatatlan utalás, finomság és apróság az Archer-ban, ami átültethetetlen a mi egyébként nagyszerű nyelvünkre, hogy belekezdeni is kár.

21nap_12.jpg

A Comedy Central szinkronja egyébként is borzalmas (iszonyat idegesítőek a hangok – főleg Arhcer-mamáé és Cyrill-é!) – kerüljétek, ahogy csak tudjátok. Ha valamit csak eredeti nyelven szabad nézni, akkor ez az…

*

Nos, ennyit mára – holnap jövök az új AMC-s premierekkel és Dexterrel. Ezekről kicsit bőbeszédűbben fogok nyilatkozni, úgyhogy leválasztottam őket erről a posztról. Végezetül egy bejelentés: szintén holnapra ígérem, hogy felveszem a kultúrnapló elejtett fonalát is – és ezzel végre visszatér a régi rend a blogra…

- Szöllő -

Címkék: Skins Archer Falling Skies The Bridge Under the Dome Orange is the New Black 21 nappal később

A bejegyzés trackback címe:

https://borostaszerint.blog.hu/api/trackback/id/tr865485375

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása