Váltás - Hírblokk must die!

 2013.07.21. 01:01

Kedves Mindenki! 

Miért írom ezt a posztot?

Nos, mint az már Nektek is feltűnhetett, az utóbbi időben Gábor barátom igencsak mértéktartóan volt jelen a blogon, és az elmúlt hetekben egy keveset én is visszavettem az arcomból. A heti egy-két kritikányi megjelenésen túl azért igyekeztem megoldani, hogy legyen legalább napi egy hírblokk és lelkiismeretesen vezettem a kultúrnaplót. Ez a struktúra egyébként alapvetően április óta - mióta elkezdtem írogatni a portálra - elég jól működött és igyekeztem kitartóan hű maradni hozzá. Eddig. 

Most ugyanis egy kis váltásra szántam el magam.

Miért váltok?

Mert a Borosta Szerint nem hírportál. Ezt Gábor már nálam korábban belátta, ezért is szűntette be a napi egy rövidhírt és egy videót prezentáló "Napi történés"-blokkját. Én tovább húztam-vontam a dolgot - de most úgy döntöttem, hogy én is követem a jó példát. Egyrészt az egy napra jutó infók mennyisége óriási - még a saját tetszésemnek megfelelő anyagok között is nehéz szelektálni, másrészt nem kevés idő megy el a hírblokkok összedobásával. 

Idehaza amúgy is számos témába vágó oldal van, amelyek sokkal naprakészebben és szakszerűbben tájékoztatnak a legfontosabb napi sorozatos tudnivalókról, ráadásul gyorsan és profi tálalással szállítják a híreket. Igaz különösebb szelekció és túl sok kommentár nélkül teszik ezt - bár, tegyük hozzá, olyan oldal is van, ahol szelektálnak és fantáziadús egyéni kommentárokat is fűznek a leírtakhoz (vagyis valami olyasmit, amit én csak megpróbálhattam itt összehozni, szűkös és sűrű időbeosztásom ellenére kétségbeesetten tartva a lépést az újabb infókkal).

Versenyezni tehát kár ezekkel az oldalakkal - s nekem nem is áll szándékomban. A blog filozófiája alapvetően inkább a minőségre, mint a mennyiségre irányul - és én a jövőben ezt igyekszem majd minél inkább szem előtt tartani: vagyis, legyen minél kevesebb írás, de azok legalább olyanok legyenek. 

Miben áll a váltás lényege? 

Nos, lényegében semmi másban, csupán a hírblokkok elmaradásában. Ezentúl tehát nem lesz sem "Sorozathírek", sem pedig "A nap híre" rovatunk (ahogy az elmúlt napokban már nem is, vagy csak igen kaotikusan jelentkeztem velük). 

Lesz viszont helyette, remélhetőleg, kicsit több kritika - legfeljebb több rövidebb. Nagyobb hangsúlyt szeretnék fektetni a spoilermentes figyelemfelkeltésre is, ezért lesznek olyan rövid posztok is, amikben csak nagyon diétás keretek között hívom majd fel a figyelmeteket egy-egy érdekes, izgalmas újdonságra. A klasszikus kritikáimat pedig arra a "pár kép + hozzájuk fűzött kommentárok" rendszerre átállva készítem majd el, amelyet ezen a héten vezettem be (ld. a Mad Men 6. szezonjára vagy a Skins 7. évadának nyitó epizódjára vonatkozó írást).

Végezetül: a kultúrnaplót természetesen a változás nem érinti. Az továbbra is marad - csak megpróbálok kicsit több új mozit belepakolni. A jövőben tehát a filmekre is nagyobb hangsúlyt fektetek (és lelkiekben már egy-két újabb blockbuster-recenzióra is készülök).

Nos, dióhéjban ennyi lenne,

s remélem nem gáz, hogy így alakultak a dolgok - de tényleg muszáj volt meglépnem ezt. Egyre kevesebb fantáziát láttam a hírekben, és egyre többet látok a kritikákban és a naplóban, ráadásul a legtöbb időm mindig az infók összeválogatására/tömör összefoglalására ment el. Egy ponton nagyon fárasztóvá vált a dolog - s amondó vagyok, hogy a blogírás szenvedély, a szenvedélyed pedig nem szívhatja le egy nagy csomó energiádat értelmetlenül. 

Ha úgy érzed, nem a szenvedélyed van érted, hanem te vagy a szenvedélyedért, akkor valamin muszáj változtatni. És azt hiszem, jól döntöttem a hírblokk ballasztjának kidobásával. Így legalább ezután gyorsabban és megbízhatóbb tempóban haladatunk előre...  

Köszi az értékes figyelmeteket, jóéjt!

Üdvözlettel:

Szöllősi János 

Címkék: Közérdekű közlemény

A bejegyzés trackback címe:

https://borostaszerint.blog.hu/api/trackback/id/tr925416838

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása